Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTaştekin Ouyaba, Ayşe
dc.contributor.authorİnfal Kesim, Selma
dc.date.accessioned2022-07-07T06:52:11Z
dc.date.available2022-07-07T06:52:11Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationOUYABA, A. T., & İNFAL, S. (2021). Üniversite Öğrencilerinin Siber Zorbalık Konusunda Bakış Açılarını Etkileyen Faktörler. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 11(2), 257-264.en_US
dc.identifier.issn2146-5967
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.5961/jhes.2021.445
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12933/1346
dc.description.abstractBu çalışmada, Üniversite öğrencilerinin siber zorbalıktan korunma konusundaki bilgi, motivasyon ve davranış becerilerinin sağlık davranışları ve sağlık sonuçları üzerindeki etkileri varsayımsal bir model ile test edilmiştir. Bu araştırma kesitsel araştırma tipinde olup, Afyonkarahisar Sağlık Bilimleri Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesinde öğrenim görmekte olan 340 öğrenci ile yürütülmüştür. Veriler anket yoluyla toplanmıştır. Öğrencilerin cinsiyetine göre sosyodemografik ve internet kullanımına ilişkin özelliklerinin karşılaştırılması için t testi, Mann Whitney U ve Ki-kare testi kullanılmıştır. Veriler Yapısal Eşitlik Modeli ile değerlendirilmiştir. Kadın olmak daha iyi motivasyon (β= -.20, p= 0.000) ve sağlık davranışları (β= -.22, p= 0.000) ile ilişkilidir. Yüksek motivasyon daha iyi davranış becerileri (β= .15, p= 0.005) ve daha iyi sağlık davranışları ile ilişkilidir (β= .28, p= 0.000). Daha iyi sağlık davranışları siber mağduriyetin azaldığını göstermektedir (β= -.11, p= 0.042). Kız öğrencilerin siber zorbalığı engelleme ve önlemeye yönelik duyarlılıklarının erkek öğrencilerden daha yüksek olduğu görülmüştür. Motivasyon düzeyi yüksek olan öğrenciler daha iyi davranış becerilerine ve sağlık davranışlarına sahiptir. Daha iyi davranış becerilerine ve sağlık davranışlarına sahip olan öğrenciler daha az siber mağduriyete maruz kalmıştır.en_US
dc.description.abstractThis research is a cross-sectional study. It was conducted with 340 students studying at the Faculty of Health Sciences of the Afyonkarahisar Health Sciences University. Data were collected through a questionnaire. T-test, Mann Whitney U, and Chi-square test were used to compare the sociodemographic and internet usage characteristics of the students according to their gender. Data were evaluated with Structural Equation Model. Being a woman is associated with better motivation (β: = -.20, p = 0.000) and health behaviors (β= -.22, p = 0.000). High motivation is associated with better behavioral skills (β= .15, p = 0.005) and better health behaviors (β= .28, p = 0.000). Better health behaviors indicate a decrease in cyber victimization (β= -.11, p = 0.042). It was observed that female students’ sensitivity towards preventing and preventing cyberbullying was higher than male students. Students with a high level of motivation have better behavioral skills and health behaviors. Students with better behavioral skills and health behaviors were less exposed to cyber victimization.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherZonguldak Bülent Ecevit Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.5961/jhes.2021.445en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilgien_US
dc.subjectMotivasyonen_US
dc.subjectDavranış becerileri modelien_US
dc.subjectİnterneten_US
dc.subjectSiber zorbalıken_US
dc.subjectÜniversite öğrencilerien_US
dc.subjectInformationen_US
dc.subjectMotivationen_US
dc.subjectBehavioral skills modelen_US
dc.subjectInterneten_US
dc.subjectCyberbullyingen_US
dc.subjectUniversity studenten_US
dc.titleÜniversite Öğrencilerinin Siber Zorbalık Konusunda Bakış Açılarını Etkileyen Faktörleren_US
dc.title.alternativeFactors Affecting University Students’ Perspectives on Cyberbullying Factors Affectingen_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid0000-0002-5907-1140en_US
dc.departmentAFSÜ, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorTaştekin Ouyaba, Ayşe
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage257en_US
dc.identifier.endpage264en_US
dc.relation.journalYükseköğretim ve Bilim Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster