Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorHelvacıoğlu, Ender Tunçer
dc.contributor.authorFırın, Sevcan
dc.date.accessioned2022-05-07T12:11:28Z
dc.date.available2022-05-07T12:11:28Z
dc.date.issuedBayburt Üniversitesien_US
dc.identifier.citationTunçer, E. & Fırın, S. (2021). Bankacılık Sektöründe Örgüt Sağlığının Performans Değerleme Sisteminden Duyulan Memnuniyete Etkisi. İşletme Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 4 (2) , 146-157 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/baybem/issue/64091/744903en_US
dc.identifier.issn2618-6195
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/baybem/issue/64091/744903
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12933/927
dc.description.abstractÖrgütlerin rekabet üstünlüğü sağlayabilmeleri için önemli bir unsur olan örgüt sağlığı, bir örgütün yoğun rekabet ortamında ayakta kalabilmesinde oldukça etkilidir. Örgütün çevresiyle uyum içinde varlığını sürdürebilmesi ve kendi yeteneklerini fark etmesi sağlıklı örgütler sayesinde olabilmektedir. Çalışmada özellikle yurt dışında fazlaca incelenen ülkemizde de ilgi görmeye başlayan bir konu olan örgüt sağlığının performans değerleme sisteminden duyulan memnuniyet üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Lyden ve Klingele tarafından geliştirilen 20 soruluk örgüt sağlığı ölçeğinden yararlanılan çalışma, Afyonkarahisar ilindeki banka çalışanlarına yapılmıştır. Yine performans değerleme sisteminden duyulan memnuniyeti ölçmeye yönelik 31 soru sorulmuştur. Analizlerin sonucunda örgüt sağlığının performans değerleme sisteminden duyulan memnuniyete etkisi olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractAs an important factor for organizations to be able to provide a competitive advantage, the organizational health is highly effective for the survival of an organization in the fierce competition environment. It is possible to be able to continue the existence of an organization with its environment in harmony and realize its abilities by means of the healthy organizations. In the present study, as an issue examined in many studies especially in abroad and also attracting attention in our country, the effect of the organizational health on satisfaction gained from the performance assessment system was investigated. Developed by Lyden and Klingele in order to measure the organizational health and consisting of 20 questions, the organizational health scale was used in the study that was carried out with bank employees in Afyonkarahisar city. 31 questions were also asked for evaluating the satisfaction gained from the performance assessment system. As a result of the analysis, it was determined that the health of the organization had a positive and significant effect on the satisfaction with the performance assessment system. It has been determined that organizational health has a positive and significant effect on satisfaction, effective application and system knowledge, which is one of the performance assessment dimensionsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectsağlıken_US
dc.subjectörgütsel sağlıken_US
dc.subjectperformansen_US
dc.titleBankacılık Sektöründe Örgüt Sağlığının Performans Değerleme Sisteminden Duyulan Memnuniyete Etkisien_US
dc.title.alternativeEffect Of The Organizational Health On Satisfaction Gained From The Performance Assessment System İn Banking Sectoren_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid0000-0003-3715-2131en_US
dc.authorid0000-0001-8914-100Xen_US
dc.departmentAFSÜ, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Sağlık Yönetimi Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorHelvacıoğlu, Ender Tunçer
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage146en_US
dc.identifier.endpage157en_US
dc.relation.journalİşletme Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster