SANRI BENZERİ SAPLANTILAR İLE SOMATİK SEMPTOMLARIN EŞLİK ETTİĞİ OBSESİF KOMPULSİF SEMPTOMLARIN AYIRICI TANISI, BİR OLGU SUNUMU
Abstract
Obsesif Kompulsif Semptomlar, özellikle de zorlayıcı nedensiz obsesyonlarını açıklamada güçlük çeken çocuk ve ergenlerde olmak üzere sanrılar ile karışa-bilmektedir. Obsesyonlar, aşırı zihinsel uğraşlar ve sanrılar ile karışabilmektedir. Psikosomatik semp-tomlar çocuklar tarafından sıklıkla belirtilen bir du-rumdur ve sürekli baş ağrıları anksiyete bozukluğu olan kişilerde nadir değildir. Sürekli baş ağrıları tera-potik yaklaşımı olumsuz olarak etkileyebilmektedir ve aynı zamanda doğru tedaviye de ulaşmayı güç-leştirmektedir. Bu olguda obsesif kompulsif semp-toloji ile başvuran bir kız ergendeki tanısal güçlükle-ri ile bu semptomların psikoeğitim ve farmakoterapi ile başarılı bir şekilde tedavisi tartışılmaktadır. Aynı zamanda obsesif kompulsif bozukluğun (OCD) doğ-ru tanısı ile ergenler ile ailelerine psikoeğitim veril-mesinin bu gençlerin öz güvenlerine kavuşmaları ve aileleri ile tekrar yapılandırılmış bir ilişki kurmaları için önemi tartışılacaktır. Bu yaş bireylerde OKB’nin farmakolojik tedavisinde seçilecek ajan Selektif Se-rotonin Geri Alım İnhibitöreleridir (SSRI). Son olarak bu olgunun anksiyete ile ilişkili bir durum olarak doğru şekilde tanımlanması ve psikolojik yaklaşımı ile farmakolojik yönetimi oldukça önemlidir. Obsessive-compulsive symptoms can at times be confounded by delusional symptoms, which can be especially challenging to interpret correctly in children and adolescents, who may struggle to arti-culate the intrusive or unreasonable nature of their obsessions. Obsessions, overvalued ideas and delu-sions can have an overlap. Persistent headaches are not uncommon amongst patients presenting with anxiety disorders and psychosomatic symptoms are frequently reported by children. Psychosomatic complaints, such as enduring headaches, can also have an undesirable impact on therapeutic approa-ch and delay access to the correct treatment. In this case we discuss diagnostic pitfalls in an adolescent girl presenting with obsessive-compulsive sympto-matology and a successful treatment of enduring symptoms with psycho-education and medication. We will argue that psycho-education for young pe-ople and their families based on a correct diagnosis of obsessive compulsive disorder (OCD) is essential to provide reassurance, to help young people re-gain self-confidence and re-establish constructive relationships within the family unit. Selective se-rotonin re-uptake inhibitors (SSRI) are the drug of choice for pharmacological treatment of OCD in this age group. We conclude that a correct diagnosis of the condition as "anxiety-driven" was of paramount importance for psychological approach and phar-macological management of this case.