Laboratuvarda Kullanılan Teknik ve Görüntülü Cihazların Kullanımının Öğrenci Performansı Üzerine Etkisi
Citation
KONAK, S., Demirel, H. H., Erdoğmuş, F. S., & Durmuş, İ. (2021). Laboratuvarda kullanılan teknik ve görüntülü cihazların kullanımının öğrenci performansı üzerine etkisi. Kocatepe Veterinary Journal, 14(3), 284-292.Abstract
Laboratuvar eğitiminde bilgisayar destekli görüntüleme sistemine ait modern mikroskoplar ve alternatif eğitim
araçlarının kullanımı da günümüzde yaygın hale gelmiştir. Bu çalışmada bilimsel çalışmalarda da kullanılan
mikroskop aynı zamanda yüksekokullarda ilk yıllardan itibaren de uygulama derslerinde öğrenmeyi kolaylaştıran
bir araç olarak görülmektedir. Buradan hareketle çalışmanın ana fikir cümlesi “laboratuvarda kullanılan teknik ve
görüntülü cihazların kullanımının öğrenci performansı üzerine etkisi” olarak belirlenmiştir. Çalışmanın evrenini
Afyon Kocatepe Üniversitesi Bayat Meslek Yüksekokulu Laborant ve Veteriner Sağlık bölümü‟nde öğrenim gören
öğrenciler oluştururken, örneklemini 2019-2020 eğitim-öğretim senesinde aynı üniversite ve bölümden seçilen 1
ve 2. sınıfta öğrenim gören toplam 125 veteriner laborant öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışma öğrenci adaylarının
mikroskop kullanım bilgilerini ortaya koyan tarama modelindedir. Araştırmacılar tarafından geliştirilen ve
görüntünün incelenmesi, teknik bilgi ve terimlerden oluşan “mikroskop kullanım bilgisi ölçeği” örneklem grubuna
uygulanmıştır. Sonuç olarak öğrencilerin % 72.8‟i trinokuler başlığa sahip mikroskopta verilen eğitimin daha iyi ve
etkili olduğunu düşündüklerini göstermektedir. The use of modern microscopes and alternative training tools for computer-aided imaging systems in laboratory
education has become widespread today. In this study, the microscope, also used in scientific studies, is also
regarded as a tool that facilitates learning in applied lessons from the first years in colleges. From this point of
view, the research problem was determined "as the effect of using technical and visual devices used in the
laboratory on student performance.” While the population of the study is composed of the students studying at
the Department of Laborant and Veterinary Health Program at Afyon Kocatepe University Bayat Vocational
School, the sample consists of a total of 125 first and second-grade students studying at the same university and
department in the 2019-2020 academic year. In the study, a survey model was used to reveal the students'
knowledge of microscope usage. The "microscope usage knowledge scale" developed by the researchers, which
consists of technical information and terms, was applied to the sample group. As a result, it was observed that
72.8% of the students thought that the training provided through the microscope with the trinocular head was
better and more effective.