Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorErenoğlu Son, Nazan
dc.date.accessioned2022-04-28T13:54:32Z
dc.date.available2022-04-28T13:54:32Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationErenoğlu Son, N. (2021). Sağlık alanında eğitim alan öğrencilerin sağlıklı yaşam davranışlarının karşılaştırılması. Kocatepe Tıp Dergisi , 22 (6) , 450-456 . DOI: 10.18229/kocatepetip.753038en_US
dc.identifier.issn2149-7869
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.18229/kocatepetip.753038
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12933/863
dc.description.abstractAMAÇ: Bu çalışmada sağlık alanında farklı branşlarda eğitim alan öğrencilerin sağlıklı yaşam davranışlarının karşılaştırılması amaçlanmıştır. GEREÇ VE YÖNTEM: Çalışma Afyon Kocatepe Üniversitesi’nde Tıp Fakültesi, Beslenme ve Diyetetik, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Hemşirelik ve Sağlık Yönetimi bölümlerinde eğitim gören 490 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya katılan öğrencilere sosyo-demografik anket formu ve Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları-II ölçeği (SYBDÖ-II) uygulanmıştır. Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları-II ölçeği, Sağlık Sorumluluğu, Fiziksel aktivite, Beslenme, Manevi Gelişim, Kişiler arası ilişki, Stres Yönetimi olmak üzere 6 alt boyuttan oluşmaktadır. BULGULAR: Çalışmaya katılan 490 öğrencinin %28,6’sı erkek, %71,4’ü kız, yaş ortalaması 21,00±1,97 yıl ve Beden Kütle İndeksi (BMI) ortalaması 22,53±3,51 ağırlık(kg)/boy(m)2’dir. Ölçeğin alt boyutlarından Sağlık Sorumluluğu (p=0,003) ve Beslenme (p<0,001) alanlarında bölümler arası istatistiksel olarak anlamlı fark saptanmıştır. SONUÇ: Sağlık alanında eğitim gören öğrencilerin gelecekte sağlık hizmeti veren bireyler olması açısından kendilerinin sağlıklı yaşam davranışlarını benimsemeleri son derece önemlidir. Çalışmamızda ölçeğin iki alt boyutunda ve toplam puanda bölümler arası istatistiksel olarak anlamlı fark saptanmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda; sağlık alanında öğrenim gören bireylerin, kendi sağlıklı yaşam davranışlarını geliştirmeleri gerektiği görülmektedir. Bu konuda daha kapsamlı çalışmalar yapılması ve sağlık alanında eğitim gören öğrencilere bireysel olarak sağlıklı yaşam davranışlarını benimsemeleri için gerekli eğitim desteklerinin verilmesi önerilebilir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyonkarahisar Sağlık Bilimleri Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.18229/kocatepetip.753038en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSağlıklı davranışen_US
dc.subjectBeslenmeen_US
dc.subjectFiziksel aktiviteen_US
dc.subjectSağlık sorumluluğuen_US
dc.titleSağlık alanında eğitim alan öğrencilerin sağlıklı yaşam davranışlarının karşılaştırılmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid0000-0003-3614-3604en_US
dc.departmentAFSÜ, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Beslenme ve Diyetetik Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorErenoğlu Son, Nazan
dc.identifier.volume22en_US
dc.identifier.issue6en_US
dc.identifier.startpage450en_US
dc.identifier.endpage456en_US
dc.relation.journalKocatepe Tıp Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Ulusal - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster