dc.contributor.author | Erenoğlu Son, Nazan | |
dc.date.accessioned | 2022-04-28T13:54:32Z | |
dc.date.available | 2022-04-28T13:54:32Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.identifier.citation | Erenoğlu Son, N. (2021). Sağlık alanında eğitim alan öğrencilerin sağlıklı yaşam davranışlarının karşılaştırılması. Kocatepe Tıp Dergisi , 22 (6) , 450-456 . DOI: 10.18229/kocatepetip.753038 | en_US |
dc.identifier.issn | 2149-7869 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.18229/kocatepetip.753038 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12933/863 | |
dc.description.abstract | AMAÇ: Bu çalışmada sağlık alanında farklı branşlarda eğitim alan öğrencilerin sağlıklı yaşam davranışlarının karşılaştırılması amaçlanmıştır.
GEREÇ VE YÖNTEM: Çalışma Afyon Kocatepe Üniversitesi’nde Tıp Fakültesi, Beslenme ve Diyetetik, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Hemşirelik ve Sağlık Yönetimi bölümlerinde eğitim gören 490 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya katılan öğrencilere sosyo-demografik anket formu ve Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları-II ölçeği (SYBDÖ-II) uygulanmıştır. Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları-II ölçeği, Sağlık Sorumluluğu, Fiziksel aktivite, Beslenme, Manevi Gelişim, Kişiler arası ilişki, Stres Yönetimi olmak üzere 6 alt boyuttan oluşmaktadır.
BULGULAR: Çalışmaya katılan 490 öğrencinin %28,6’sı erkek, %71,4’ü kız, yaş ortalaması 21,00±1,97 yıl ve Beden Kütle İndeksi (BMI) ortalaması 22,53±3,51 ağırlık(kg)/boy(m)2’dir. Ölçeğin alt boyutlarından Sağlık Sorumluluğu (p=0,003) ve Beslenme (p<0,001) alanlarında bölümler arası istatistiksel olarak anlamlı fark saptanmıştır.
SONUÇ: Sağlık alanında eğitim gören öğrencilerin gelecekte sağlık hizmeti veren bireyler olması açısından kendilerinin sağlıklı yaşam davranışlarını benimsemeleri son derece önemlidir. Çalışmamızda ölçeğin iki alt boyutunda ve toplam puanda bölümler arası istatistiksel olarak anlamlı fark saptanmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda; sağlık alanında öğrenim gören bireylerin, kendi sağlıklı yaşam davranışlarını geliştirmeleri gerektiği görülmektedir. Bu konuda daha kapsamlı çalışmalar yapılması ve sağlık alanında eğitim gören öğrencilere bireysel olarak sağlıklı yaşam davranışlarını benimsemeleri için gerekli eğitim desteklerinin verilmesi önerilebilir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyonkarahisar Sağlık Bilimleri Üniversitesi | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.18229/kocatepetip.753038 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sağlıklı davranış | en_US |
dc.subject | Beslenme | en_US |
dc.subject | Fiziksel aktivite | en_US |
dc.subject | Sağlık sorumluluğu | en_US |
dc.title | Sağlık alanında eğitim alan öğrencilerin sağlıklı yaşam davranışlarının karşılaştırılması | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.authorid | 0000-0003-3614-3604 | en_US |
dc.department | AFSÜ, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Beslenme ve Diyetetik Bölümü | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Erenoğlu Son, Nazan | |
dc.identifier.volume | 22 | en_US |
dc.identifier.issue | 6 | en_US |
dc.identifier.startpage | 450 | en_US |
dc.identifier.endpage | 456 | en_US |
dc.relation.journal | Kocatepe Tıp Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Konferans Öğesi - Ulusal - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |