Afyonkarahisar polis Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin temel yaşam desteği ile ilgili bilgi düzeylerinin saptanması
Özet
Amaç: Temel yaşam desteği (TYD), sağlıkçı olmayanlar tarafından da bilinmesi gereken, hayat kurtaran bir yaklaşımdır. Polisler genellikle sağlık ekiplerinden daha önce olay yerinde bulunmakta ve toplumsal olaylarda görev almaktadırlar. Bu çalışmanın amacı, Afyonkarahisar Polis Meslek Yüksekokulunda eğitim görmekte olan polis adaylarının TYD ile ilgili bilgi düzeylerini ölçmektir. Gereç ve Yöntem: Bu cross-sectional çalışma 269 öğrenci ile yapıldı. Verilerin toplanmasında sosyodemografik özelliklerini ve TYD uygulamaları ile ilgili bilgi düzeylerini değerlendiren 31 adet sorudan oluşan anket kullanıldı. Verilerin değerlendirmesinde tanımlayıcı istatistik kullanıldı. Bulgular: Çalışmaya katılan 269 erkek öğrencinin ortalama yaşı 20±1,6 yıl idi. Öğrencilerin % 81’i (n=218) TYD uygulamalarını bilmenin meslek hayatlarında faydalı olacağını, % 31,6 (n=85) öğrenci TYD konusunda eğitim aldığını belirtti. TYD konusunda eğitim alan 85 (% 31,6) öğrencinin 45’i (% 53,2 ) ankette yer alan TYD uygulamaları ile ilgili 14 soruyu doğru cevaplandırdı. Öğrencilerin kalp masajı ile ilgili sorulara ortalama doğru cevap verme oranı % 54,3 olarak tespit edildi. Sonuç: Polis adaylarına yönelik TYD eğitim programları geliştirilmeli, güncellenmeli, tekrarlanmalı ve bilgi, becerileri artırılarak devamlılığı sağlanmalıdır. Objective: Basic life support (BLS) is a life-saving approach that should be also known by not welfare professionals. The police teams are ready before the health teams in the events and having duties in the social events. The aim of this study is to measure the level of BLS information of the police candidates’ who are training in Afyonkarahisar Police Vocational School. Material and Methods: This cross-sectional study was performed with 269 students. For the collection of data it is used a questionnaire consisting of 31 questions evaluating socio-demographic characteristics and the level of knowledge on BLS of the students. Descriptive statistics were used for evaluation of the data. Results: The mean age of the 269 male students was 20±1,6 years. 81 % of the students (n=218) decelerated that knowing BLS practices would be useful in their professional life, 31,6 % (n=85) of them had an education on BLS. 85 students had an education on BLS, 45 (53,2 %) of them answered correctly 14 questions in the questionnaire. The average rate of correct answers to questions about students' cardiac massage was 54,3 %. Conclusion: Training on BLS for the police candidates should be improved, up to dated, repeated and continued via increasing knowledge and skill.