Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDoğan, İlkay
dc.contributor.authorDoğan, Nurhan
dc.date.accessioned2021-05-05T22:16:58Z
dc.date.available2021-05-05T22:16:58Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn1303-2283
dc.identifier.issn2148-4570
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17098/amj.624517
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpVMk5UVXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12933/510
dc.description.abstractObjectives: Currently, depression, anxiety, and stress among medical students are important health issues at global level. The aim of this study was to assess the prevalence of depression, anxiety, stress among medical students, and its association with socio-demographic characteristics and sleep quality. Materials and Methods: DASS-42 Scale and Richard Campbell Sleep Questionnaire were used to assess information on depression, anxiety, stress, and sleep quality. A total of 610 students (44.10% males and 55.90% females) with mean age of 20.90±2.10 years participated in the present study. Results: The overall prevalence of depression, anxiety, and stress were 60%, 66%, and 63% among all participated medical students, respectively. Depression level was high among students with poor economic level. Anxiety level was high among pre-clinical students with poor economic level, females and the ones whose choice of the medical faculties was not voluntarily. Stress level was higher in females. The correlation between sleep quality and depression, anxiety, stress was found statistically significant, negative, and low level. High depression, anxiety, and stress levels decreased students' sleep quality. Conclusion: An important proportion of medical students had high levels of depression, anxiety, and stress. Providing individual guidance and psychological counseling services for medical students could be beneficial.en_US
dc.description.abstractAmaç: Günümüzde tıp öğrencileri arasında depresyon, anksiyete ve stres küresel seviyede önemli bir sağlık sorunudur. Bu çalışma ile tıp fakültesi öğrencilerinde depresyon, anksiyete ve stres prevalansının araştırılması ve bunların uyku kalitesi ve demografik özellikler ile ilişkisini değerlendirmek amaçlanmıştır. Materyal ve Metot: Depresyon, anksiyete, stres ve uyku kalitesi hakkındaki bilgileri değerlendirmek için DASS-42 ve Richard Campbell Uyku Ölçeği kullanılmıştır. Çalışmaya yaş ortalaması 20,90±2,10 olan toplam 610 tıp fakültesi öğrencisi (44,10% erkek ve 55,90% kız) katılmıştır. Bulgular: Çalışmaya katılan tıp öğrencilerinde depresyon, anksiyete ve stres prevalansı sırasıyla 60%, 66%, ve 63% olarak belirlenmiştir. Depresyon düzeyi, ekonomik düzeyi öğrencilerin yüksektir. Anksiyete düzeyi, klinik öncesi öğrencilerde, kızlarda ve tıp fakültesini kendi isteği ile tercih etmeyen öğrencilerde yüksektir. Stres düzeyi ise kızlarda yüksektir. Uyku kalitesi ile depresyon, anksiyete ve stres arasındaki ilişki istatistiksel olarak anlamlı, negatif yönde ve düşük seviyede bulunmuştur. Yüksek depresyon, anksiyete ve stres düzeyi öğrencilerin uyku kalitesini azaltmaktadır. Sonuç: Tıp öğrencilerinin önemli bir kısmında yüksek düzeyde depresyon, anksiyete ve stres belirlenmiştir. Tıp öğrencileri için bireysel rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri verilmesinin yararlı olabileceği düşünülmektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[No Keywords]en_US
dc.titleThe Prevalence of Depression, Anxiety, Stress and Its Association with Sleep Quality among Medical Studentsen_US
dc.title.alternativeTıp Fakültesi Öğrencilerinde Depresyon, Anksiyete, Stres Prevalansı ve Uyku Kalitesi ile İlişkisien_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentAFSÜ, Tıp Fakültesi, Temel Tıp Bilimleri Bölümü, Biyoistatistik ve Tıbbi Bilişim Ana Bilim Dalıen_US
dc.contributor.institutionauthorDoğan, Nurhan
dc.identifier.doi10.17098/amj.624517
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage550en_US
dc.identifier.endpage558en_US
dc.relation.journalAnkara Medical Journalen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster