dc.contributor.author | İbili, Emin | |
dc.contributor.author | Günbatar, Mustafa Serkan | |
dc.contributor.author | Sırakaya, Mustafa | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T22:16:56Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T22:16:56Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.issn | 1300-8811 | |
dc.identifier.issn | 2147-9844 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.24106/kefdergi.683577 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpnNU1ERXdNQT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12933/484 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada lise öğrencilerinin Bilgi-işlemsel Düşünme (BİD) becerileri incelenmiş ve BİD becerileri bazı değişkenler açısından karşılaştırılmıştır. Araştırmanın örneklemini meslek lisesinde öğrenim gören 591 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrenciler %51.1’i yüksek, 44.3’ü orta ve %4.6’sı düşük düzeyde BİD becerisine sahiptirler. Araştırma sonuçları BİD becerilerinin cinsiyet, programlama dersi alma, programlama deneyimi ve bilgisayar sahipliği açısından farklılaşmadığını göstermiştir. Okul türü ve sınıf düzeyi açısından ise BİD ölçeğinin bazı alt boyutlarına göre farklılaşma vardır. Bu bulgular meslek liselerinde öğrenim gören öğrencilerin ortalama BİD düzeylerini ortaya koyması; okulların işbirliği ve eleştirel düşünme becerileri üzerindeki etkisini; BİD becerilerinin sınıf seviyesine bağlı olarak farklılaşabileceğini göstermesi açısından önem arz etmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | In this study, the computational thinking skills (CTS) of vocational high school students were examined and the CTS skills were compared in terms of different variables. In this context, the effect of gender, school, grade level, programming experience and computer ownership on CTS skills was investigated. The sample of the study consists of 591 students in the age group of 13-18 years. 51.1% of the students have a high CTS skill level. In addition, 44.3% of students have moderate CTS skills, while 4.6% of students have low CTS skills. The results of this research are important in terms of revealing the average CTS levels of vocational high school students, showing that CTS skills can differ depending on the class level, and that collaboration and critical thinking skills can differ according to the type of school. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | [No Keywords] | en_US |
dc.title | Bilgi-İşlemsel Düşünme Becerilerinin İncelenmesi: Meslek Liseleri Örneklemi | en_US |
dc.title.alternative | An Examinatıon Of The Computational Thinking Skills: Sample Of Vocational High Schools | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.department | AFSÜ, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Sağlık Yönetimi Bölümü | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | İbili, Emin | |
dc.identifier.doi | 10.24106/kefdergi.683577 | |
dc.identifier.volume | 28 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1067 | en_US |
dc.identifier.endpage | 1078 | en_US |
dc.relation.journal | Kastamonu Eğitim Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |