Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorİbili, Emin
dc.contributor.authorGünbatar, Mustafa Serkan
dc.contributor.authorSırakaya, Mustafa
dc.date.accessioned2021-05-05T22:16:56Z
dc.date.available2021-05-05T22:16:56Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.issn2147-9844
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.24106/kefdergi.683577
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpnNU1ERXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12933/484
dc.description.abstractBu araştırmada lise öğrencilerinin Bilgi-işlemsel Düşünme (BİD) becerileri incelenmiş ve BİD becerileri bazı değişkenler açısından karşılaştırılmıştır. Araştırmanın örneklemini meslek lisesinde öğrenim gören 591 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrenciler %51.1’i yüksek, 44.3’ü orta ve %4.6’sı düşük düzeyde BİD becerisine sahiptirler. Araştırma sonuçları BİD becerilerinin cinsiyet, programlama dersi alma, programlama deneyimi ve bilgisayar sahipliği açısından farklılaşmadığını göstermiştir. Okul türü ve sınıf düzeyi açısından ise BİD ölçeğinin bazı alt boyutlarına göre farklılaşma vardır. Bu bulgular meslek liselerinde öğrenim gören öğrencilerin ortalama BİD düzeylerini ortaya koyması; okulların işbirliği ve eleştirel düşünme becerileri üzerindeki etkisini; BİD becerilerinin sınıf seviyesine bağlı olarak farklılaşabileceğini göstermesi açısından önem arz etmektedir.en_US
dc.description.abstractIn this study, the computational thinking skills (CTS) of vocational high school students were examined and the CTS skills were compared in terms of different variables. In this context, the effect of gender, school, grade level, programming experience and computer ownership on CTS skills was investigated. The sample of the study consists of 591 students in the age group of 13-18 years. 51.1% of the students have a high CTS skill level. In addition, 44.3% of students have moderate CTS skills, while 4.6% of students have low CTS skills. The results of this research are important in terms of revealing the average CTS levels of vocational high school students, showing that CTS skills can differ depending on the class level, and that collaboration and critical thinking skills can differ according to the type of school.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[No Keywords]en_US
dc.titleBilgi-İşlemsel Düşünme Becerilerinin İncelenmesi: Meslek Liseleri Örneklemien_US
dc.title.alternativeAn Examinatıon Of The Computational Thinking Skills: Sample Of Vocational High Schoolsen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentAFSÜ, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Sağlık Yönetimi Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorİbili, Emin
dc.identifier.doi10.24106/kefdergi.683577
dc.identifier.volume28en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage1067en_US
dc.identifier.endpage1078en_US
dc.relation.journalKastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster