Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYavuz Van Giersbergen, Meryem
dc.contributor.authorSoyer, Özlem
dc.date.accessioned2021-05-05T22:16:56Z
dc.date.available2021-05-05T22:16:56Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn1308-1659
dc.identifier.issn1308-1659
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.30831/akukeg.593146
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpreE5EazVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12933/476
dc.description.abstractThis study was aimed to determine the opinions of nursing students about the usage of YouTube in content of operating room nursing lecture. A descriptive study was conducted with 144 3rd grade students. The data were collected with "Sociodemographic Characteristics and Technology Use Form" and "Evaluation Form of Students’ Opinions on the Use of YouTube Videos in the Operating Room Lecture". Data were analyzed by number percentage, mean and standard deviation. 68.9% of the nursing students stated that the integration of YouTube videos to be good. 97.9% of the students stated that they were pleased that the lecture was video-aided. The rate of effective, intelligibility and adequate use of YouTube videos was found between 59.7% and 74.3%, 69.5% and 90.3%, 89.6% and 95.2%, respectively. Nursing students indicated that they were pleased with the integration of YouTube videos into the Operating Room Nursing lecture and they found the videos to be effective, clear and sufficient.en_US
dc.description.abstractBu çalışmada hemşirelik öğrencilerinin ameliyathane hemşireliği ders içeriğinde YouTube kullanımı hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi amaçlandı. Bu çalışma, tanımlayıcı bir çalışma olup 144 3. sınıf öğrencisi ile yapıldı. Veriler "Sosyodemografik Özellikler ve Teknoloji Kullanım Formu" ve “Hemşirelik Öğrencilerinin Ameliyathane Hemşireliği Ders İçeriğinde YouTube Videolarının Kullanımına İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi Formu” ile toplandı. Veriler, sayı, yüzde, ortalama ve standart sapma ile analiz edildi. Hemşirelik öğrencilerinin %68.9'u YouTube videolarının derse dahil edilmesinin iyi olduğunu belirtti. Öğrencilerin %97.9'u dersin video destekli olmasından memnun olduklarını belirtti. YouTube videolarının etkin, anlaşılır ve yeterli kullanımı oranı sırasıyla %59.7 ile %74.3, %69.5 ve %90.3 ve %89.6 ve %95.2 arasında bulundu. Hemşirelik öğrencileri, YouTube videolarının Ameliyathane Hemşireliği dersine dahil edilmesinden memnun olduklarını ve videoların etkili, açık ve yeterli olduğunu bulduklarını belirtti.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[No Keywords]en_US
dc.titleNursing Students’ Opinions about Usage of YouTube in Operating Room Nursing Lectureen_US
dc.title.alternativeHemşirelik Öğrencilerinin Ameliyathane Hemşireliği Dersinde YouTube’un Kullanımına İlişkin Görüşlerien_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentAFSÜ, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorSoyer, Özlem
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.593146
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage490en_US
dc.identifier.endpage504en_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster