Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBilal, Fırat
dc.date.accessioned2023-11-13T11:49:54Z
dc.date.available2023-11-13T11:49:54Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationBilal, F. (2023). Güzel Sanatlar Eğitiminde Bilgilendirme Haritası Tasarımı. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 6(3), 247-256.en_US
dc.identifier.issn2636-7459
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.32329/uad.1272961
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12933/1731
dc.description.abstractGörsel iletişim tasarımı eğitimi, tasarımcının eğitilmesi bağlamında dikkat edilmesi gereken bir konumda yer almaktadır. Görsel iletişimi sağlayan en iyi araçlardan biri olarak Bilgilendirme Tasarımları günümüzde insan hayatını kolaylaştırmak ve ulaşmak istedikleri bilgiye en doğru şekilde ulaşabilmesini sağlamaktadır. Ortaya çıkan ürünler ya da fikirlerdeki görsel ve yazılı iletişim bağlantılarının da önemi yüksektir. Görsel Sanatlar alanında eğitim veren kurumlar bunu sağlama açısından önem taşımaktadırlar. Sürekli gelişen teknoloji ve bilgiler dahilinde çevremizdeki gördüğümüz bilgilendirme tasarımı ürünlerinin de aynı şekilde yenilenmesive hayatımıza uyum sağlaması gerekmektedir. Bu kapsamda araştırmanın amacı görsel sanatlar eğitimi veren kurumların eğitim programlarında bilgilendirme tasarımı eğitim sürecini ve projelerinin nasıl uygulanabileceğini Bilgilendirme Tasarımı Haritası kapsamında incelemektir. Durum çalışması yönteminin kullanıldığı araştırma, 2018-2019 eğitim öğretim yılı Bahar döneminde Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş Öğretmenliği bölümünde açılan ana sanat Grafik Tasarım Atölye dersi kapsamında 4 haftalık süreç içerisinde toplanan verilerle şekillenmiştir. Araştırmanın katılımcılarını Grafik Tasarım VI dersini seçen 9 öğrenci, öğretim elemanı ve araştırmacı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, yarı-yapılandırılmış görüşmeler, araştırmacı ve öğrenci günlükleri, ses ve video kayıtları kullanılmıştır. Araştırmanın verileri tematik analiz yöntemiyle çözümlenmiştir. Araştırmanın bulguları kapsamında ‘görsel iletişimin önemi’, ‘eğitim süreci’ ve ‘eğitimde uygulanabilirlik’ olmak üzere üç ana temaya ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherDurmuş Günayen_US
dc.relation.isversionof10.32329/uad.1272961en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGörsel İletişimen_US
dc.subjectSanat Eğitimien_US
dc.subjectBilgilendirme Tasarımıen_US
dc.subjectBilgilendirme Haritası Tasarımıen_US
dc.titleGüzel sanatlar eğitiminde bilgilendirme haritası tasarımıen_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid0000-0003-3353-1935en_US
dc.departmentAFSÜen_US
dc.contributor.institutionauthorBilal, Fırat
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage247en_US
dc.identifier.endpage256en_US
dc.relation.journalÜniversite Araştırmaları Dergisi (Online)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster