dc.contributor.author | Bilal, Fırat | |
dc.date.accessioned | 2023-11-13T11:49:54Z | |
dc.date.available | 2023-11-13T11:49:54Z | |
dc.date.issued | 2023 | en_US |
dc.identifier.citation | Bilal, F. (2023). Güzel Sanatlar Eğitiminde Bilgilendirme Haritası Tasarımı. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 6(3), 247-256. | en_US |
dc.identifier.issn | 2636-7459 | |
dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.32329/uad.1272961 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12933/1731 | |
dc.description.abstract | Görsel iletişim tasarımı eğitimi, tasarımcının eğitilmesi bağlamında dikkat edilmesi gereken bir konumda yer almaktadır. Görsel iletişimi sağlayan en iyi araçlardan biri olarak Bilgilendirme Tasarımları günümüzde insan hayatını kolaylaştırmak ve ulaşmak istedikleri bilgiye en doğru şekilde ulaşabilmesini sağlamaktadır. Ortaya çıkan ürünler ya da fikirlerdeki görsel ve yazılı iletişim bağlantılarının da önemi yüksektir. Görsel Sanatlar alanında eğitim veren kurumlar bunu sağlama açısından önem taşımaktadırlar. Sürekli gelişen teknoloji ve bilgiler dahilinde çevremizdeki gördüğümüz bilgilendirme tasarımı ürünlerinin de aynı şekilde yenilenmesive hayatımıza uyum sağlaması gerekmektedir. Bu kapsamda araştırmanın amacı görsel sanatlar eğitimi veren kurumların eğitim programlarında bilgilendirme tasarımı eğitim sürecini ve projelerinin nasıl uygulanabileceğini Bilgilendirme Tasarımı Haritası kapsamında incelemektir. Durum çalışması yönteminin kullanıldığı araştırma, 2018-2019 eğitim öğretim yılı Bahar döneminde Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş Öğretmenliği bölümünde açılan ana sanat Grafik Tasarım Atölye dersi kapsamında 4 haftalık süreç içerisinde toplanan verilerle şekillenmiştir. Araştırmanın katılımcılarını Grafik Tasarım VI dersini seçen 9 öğrenci, öğretim elemanı ve araştırmacı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, yarı-yapılandırılmış görüşmeler, araştırmacı ve öğrenci günlükleri, ses ve video kayıtları kullanılmıştır. Araştırmanın verileri tematik analiz yöntemiyle çözümlenmiştir. Araştırmanın bulguları kapsamında ‘görsel iletişimin önemi’, ‘eğitim süreci’ ve ‘eğitimde uygulanabilirlik’ olmak üzere üç ana temaya ulaşılmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Durmuş Günay | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.32329/uad.1272961 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Görsel İletişim | en_US |
dc.subject | Sanat Eğitimi | en_US |
dc.subject | Bilgilendirme Tasarımı | en_US |
dc.subject | Bilgilendirme Haritası Tasarımı | en_US |
dc.title | Güzel sanatlar eğitiminde bilgilendirme haritası tasarımı | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.authorid | 0000-0003-3353-1935 | en_US |
dc.department | AFSÜ | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Bilal, Fırat | |
dc.identifier.volume | 6 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 247 | en_US |
dc.identifier.endpage | 256 | en_US |
dc.relation.journal | Üniversite Araştırmaları Dergisi (Online) | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |