dc.contributor.author | Ceylantekin, Yeşim | |
dc.contributor.author | Öcalan, Dilek | |
dc.date.accessioned | 2023-11-06T12:32:59Z | |
dc.date.available | 2023-11-06T12:32:59Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.identifier.citation | CEYLANTEKİN, Y., & ÖCALAN, D. (2022). Hemşirelik Öğrencilerine Verilen İnovasyon Eğitiminin Yenilikçilik Düzeylerine Etkisi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 12(2), 324-333. | en_US |
dc.identifier.issn | 2146-5967 | |
dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.5961/higheredusci.1064209 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12933/1700 | |
dc.description.abstract | Amaç: Bu araştırma, hemşirelik öğrencilerinin inovatif yaklaşım becerileri ve yenilikçi davranışlarını değerlendirmek ve geliştirmek amacıyla yapıldı. Yöntem: Tek grup ön test-son test modeline dayalı yarı deneysel tipteki çalışma 26 Kasım 2019 - 20 Ekim 2020 tarihlerinde bir üniversitede hemşirelik bölümünde okuyan toplam 360 hemşirelik öğrencisi ile gerçekleştirildi. Veriler, “İnovatif Yaklaşım Becerileri Değerlendirme Formu”, “Bireysel Yenilikçilik Ölçeği” ve “İnovasyon Eğitimi Değerlendirme Formu” kullanılarak toplandı. Öğrencilerin inovasyon ve yenilikçilik durumları eğitim öncesi ve sonrası değerlendirildi. Çalışma verilerinin analizi SPSS 22 paket programı ile yapıldı. Bulgular: Öğrencilerin Bireysel Yenilikçilik Ölçeği eğitim sonrası ölçek puan ortalamasının (62.58±9.73), eğitim öncesi ölçek puan ortalamasından (56.65±3.23) anlamlı olarak yüksek olduğu belirlendi (p<0.001). Ölçek toplam puanına göre öğrencilerin Bireysel Yenilikçilik Ölçeği’nde, eğitim öncesi öğrencilerin %57.8’i kuşkucu, %40.6’sının sorgulayıcı, %1.2’sinin öncü olduğu, eğitim sonrasında %55.8’in sorgulayıcı, %19.4’ün kuşkucu olduğu tespit edildi. Eğitim sonrası öğrencilerin en çok sorgulayıcı ve ikinci olarak da kuşkucu oldukları belirlendi. Eğitim sonrasında ölçek toplam puan ortalamaları ile İnovasyon Eğitimi Değerlendirme Formu’ndan alınan toplam puan ortalamaları arasında düşük ancak anlamlı bir ilişki bulundu (p=0.000, r= 0.202). Sonuç: Eğitim sonrasında ölçek puan ortalamalarının anlamlı olarak yükselmesine rağmen, öğrencilerin yenilikçilik puanlarına göre “düşük düzeyde yenilikçi” oldukları sonucuna varıldı. Mesleki olarak inovatif ve yenilikçi davranışlarının gelişmesi için bu kavramların benimsenmesi ve bu konuda farkındalık oluşturulması gerekmektedir. Hemşirelik eğitimi veren sağlık profesyonelleri, inovatif ve yenilikçi yaklaşımlara açık meslek adayları yetiştirmek ile sorumludur. Hemşirelik alanında konuya ilişkin daha fazla çalışmaya ihtiyaç vardır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Bülent Ecevit Üniversitesi (Önceden Zonguldak Karaelmas Üniversitesi) | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.5961/higheredusci.1064209 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Bireysel Yenilikçilik | en_US |
dc.subject | Hemşire | en_US |
dc.subject | İnovasyon | en_US |
dc.subject | Öğrenci | en_US |
dc.title | Hemşirelik öğrencilerine verilen inovasyon eğitiminin yenilikçilik düzeylerine etkisi | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.authorid | 0000-0003-3410-9496 | en_US |
dc.department | AFSÜ, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümü | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Ceylantekin, Yeşim | |
dc.identifier.volume | 12 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 324 | en_US |
dc.identifier.endpage | 333 | en_US |
dc.relation.journal | Yükseköğretim ve Bilim Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Konferans Öğesi - Ulusal - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |