Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCeylantekin, Yeşim
dc.contributor.authorÖcalan, Dilek
dc.date.accessioned2023-11-06T12:32:59Z
dc.date.available2023-11-06T12:32:59Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationCEYLANTEKİN, Y., & ÖCALAN, D. (2022). Hemşirelik Öğrencilerine Verilen İnovasyon Eğitiminin Yenilikçilik Düzeylerine Etkisi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 12(2), 324-333.en_US
dc.identifier.issn2146-5967
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.5961/higheredusci.1064209
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12933/1700
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırma, hemşirelik öğrencilerinin inovatif yaklaşım becerileri ve yenilikçi davranışlarını değerlendirmek ve geliştirmek amacıyla yapıldı. Yöntem: Tek grup ön test-son test modeline dayalı yarı deneysel tipteki çalışma 26 Kasım 2019 - 20 Ekim 2020 tarihlerinde bir üniversitede hemşirelik bölümünde okuyan toplam 360 hemşirelik öğrencisi ile gerçekleştirildi. Veriler, “İnovatif Yaklaşım Becerileri Değerlendirme Formu”, “Bireysel Yenilikçilik Ölçeği” ve “İnovasyon Eğitimi Değerlendirme Formu” kullanılarak toplandı. Öğrencilerin inovasyon ve yenilikçilik durumları eğitim öncesi ve sonrası değerlendirildi. Çalışma verilerinin analizi SPSS 22 paket programı ile yapıldı. Bulgular: Öğrencilerin Bireysel Yenilikçilik Ölçeği eğitim sonrası ölçek puan ortalamasının (62.58±9.73), eğitim öncesi ölçek puan ortalamasından (56.65±3.23) anlamlı olarak yüksek olduğu belirlendi (p<0.001). Ölçek toplam puanına göre öğrencilerin Bireysel Yenilikçilik Ölçeği’nde, eğitim öncesi öğrencilerin %57.8’i kuşkucu, %40.6’sının sorgulayıcı, %1.2’sinin öncü olduğu, eğitim sonrasında %55.8’in sorgulayıcı, %19.4’ün kuşkucu olduğu tespit edildi. Eğitim sonrası öğrencilerin en çok sorgulayıcı ve ikinci olarak da kuşkucu oldukları belirlendi. Eğitim sonrasında ölçek toplam puan ortalamaları ile İnovasyon Eğitimi Değerlendirme Formu’ndan alınan toplam puan ortalamaları arasında düşük ancak anlamlı bir ilişki bulundu (p=0.000, r= 0.202). Sonuç: Eğitim sonrasında ölçek puan ortalamalarının anlamlı olarak yükselmesine rağmen, öğrencilerin yenilikçilik puanlarına göre “düşük düzeyde yenilikçi” oldukları sonucuna varıldı. Mesleki olarak inovatif ve yenilikçi davranışlarının gelişmesi için bu kavramların benimsenmesi ve bu konuda farkındalık oluşturulması gerekmektedir. Hemşirelik eğitimi veren sağlık profesyonelleri, inovatif ve yenilikçi yaklaşımlara açık meslek adayları yetiştirmek ile sorumludur. Hemşirelik alanında konuya ilişkin daha fazla çalışmaya ihtiyaç vardır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBülent Ecevit Üniversitesi (Önceden Zonguldak Karaelmas Üniversitesi)en_US
dc.relation.isversionof10.5961/higheredusci.1064209en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBireysel Yenilikçiliken_US
dc.subjectHemşireen_US
dc.subjectİnovasyonen_US
dc.subjectÖğrencien_US
dc.titleHemşirelik öğrencilerine verilen inovasyon eğitiminin yenilikçilik düzeylerine etkisien_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid0000-0003-3410-9496en_US
dc.departmentAFSÜ, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorCeylantekin, Yeşim
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage324en_US
dc.identifier.endpage333en_US
dc.relation.journalYükseköğretim ve Bilim Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Ulusal - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster