Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTuna, Özlem
dc.contributor.authorYıldız, Münevvere
dc.date.accessioned2023-06-02T07:21:10Z
dc.date.available2023-06-02T07:21:10Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationTUNA, Ö., & YILDIZ, M. (2022). REKABET ÜSTÜNLÜĞÜ SAĞLAMADA İNOVASYON VE REKABET STRATEJİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. Journal of the Cukurova University Institute of Social Sciences, 31(2).en_US
dc.identifier.issn1304-8899
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/ 10.35379/cusosbil.1123679
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12933/1580
dc.description.abstractArtan küreselleşme, hızlı teknolojik değişiklikler ve yeni yaşam tarzları kurumlar için muazzam stratejik fırsatlar ortaya çıkarırken inovasyon, rekabet yarışında ana farklılaştırıcılardan biri haline gelmiştir. Yeni fikirlerin başarılı bir şekilde kullanılması bir kurumun süreçlerini iyileştirmesi, piyasaya yeni ürünler ve gelişmiş hizmetler sunması, verimliliğini artırması ve en önemlisi performansını iyileştirmesi için çok önemlidir. Bu çalışmayla, hastanelerin inovasyon ve stratejik seçimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın amacı doğrultusunda Türkiye’nin yedi farklı bölgesinde faaliyet gösteren kamu, üniversite ve özel olmak üzere toplam 79 hastanede, hastane üst düzey yöneticileri ile bir anket uygulaması gerçekleştirilmiştir. İnovasyon ve rekabet stratejilerinin çeşitli değişkenlere göre fark gösterip göstermediği tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ile çözümlenmiştir. Ayrıca inovasyon ve rekabet stratejileri arasındaki ilişkinin belirlenebilmesi için korelasyon ve regresyon analizleri uygulanmıştır. Analizler sonucunda hastaların gruplara ayrılmasında kullanılan değişkenlerin hastanelerin özelliklerine göre bir farklılık göstermediği ve hastaların gruplara ayrımı ile rekabet stratejileri arasında bir ilişkinin olmadığı tespit edilmiştir. Aynı zamanda hastanelerde inovasyon faaliyetlerinin desteklenmesi ile her üç rekabet stratejisi arasında anlamlı orta düzeyde bir ilişki bulunmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.relation.isversionof10.35379/cusosbil.1123679en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİnovasyonen_US
dc.subjectRekabet Stratejilerien_US
dc.subjectMaliyet Liderliğien_US
dc.subjectFarklılaşmaen_US
dc.subjectHastaneleren_US
dc.titleRekabet üstünlüğü sağlamada inovasyon ve rekabet stratejileri arasındaki ilişkien_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid0000-0002-5842-7889en_US
dc.departmentAFSÜ, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Sağlık Yönetimi Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorTuna, Özlem
dc.identifier.volume31en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage488en_US
dc.identifier.endpage511en_US
dc.relation.journalÇukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster