Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGül, İsa
dc.contributor.authorKundakcı, Yunus Emre
dc.contributor.authorBabacan, Şevkiye
dc.contributor.authorSaraçlı, Sinan
dc.date.accessioned2023-10-23T08:07:40Z
dc.date.available2023-10-23T08:07:40Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationİsa, G. Ü. L., KUNDAKCI, Y. E., Babacan, Ş., & SARAÇLI, S. (2022). İletişim Becerilerinin Uyum Analizi ile İncelenmesi: Sağlık Bilimleri Fakültesi Örneği. Sağlık Bilimlerinde Değer, 12(2), 230-238.en_US
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/ 10.33631/sabd.1112854
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12933/1664
dc.description.abstractAmaç: Sağlık hizmeti sunan profesyoneller ile hizmeti talep eden hastalar arasındaki etkileşimi belirleyen en önemli unsurlardan biri iletişimdir. İletişim becerileri, özellikle insan merkezli hizmet sunan sağlık çalışanları için yüksek önceliğe sahip bir yetkinliktir. Gereç ve Yöntemler: Bu tanımlayıcı çalışmanın amacı, sağlık bilimleri alanında öğrenim gören üniversite öğrencilerinin iletişim beceri düzeylerinin incelenerek; zihinsel, duygusal ve davranışsal iletişim becerileri üzerinde etkili olan demografik değişkenlerin tanımlanmasıdır. Araştırmanın evreni Afyonkarahisar Sağlık Bilimleri Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi’nde öğrenim gören 2053 üniversite öğrencisidir. Çalışmada basit tesadüfi örneklem yöntemi ile 752 öğrenciye ulaşılmıştır. Öğrencilerin iletişim becerilerini ölçmek amacıyla Ersanlı and Balcı (1) tarafından geliştirilen “İletişim Becerileri Envanteri (İBE)” ve demografik bilgileri içeren bir anket formu kullanılmıştır. Bu çalışmada ölçeğin 752 üniversite öğrencisi üzerinde uygulanması sonucu Cronbach Alfa katsayısı 0,86 olarak bulunmuştur. Bulgular: Çalışma sonucunda genellikle cinsiyeti kadın, aile geliri orta düzeyde, iletişim sertifikasına sahip, beslenme ve diyetetik bölümünde öğrenim gören üniversite öğrencilerinin daha yüksek iletişim becerisine sahip oldukları belirlenmiştir. İBE ölçeğinin zihinsel, duygusal ve davranışsal alt boyutlarında öğrencilerin genellikle orta düzeyde iletişim becerisinin olduğu tespit edilmiştir. Sonuç: Sağlık bilimleri öğrencilerinin iletişim becerilerinin artırılmasına yönelik eğitimler verilmesi ve bu eğitimlerin öğrencilerin iletişim beceri üzerindeki yansımalarının ortaya konulmasına ihtiyaç vardır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherDÜZCE ÜNİVERSİTESİen_US
dc.relation.isversionof10.33631/sabd.1112854en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectUyum Analizien_US
dc.subjectÜniversite Öğrencisien_US
dc.subjectİletişim Becerisien_US
dc.subjectSağlık Bilimlerien_US
dc.titleİletişim becerilerinin uyum analizi ile incelenmesi:Sağlık bilimleri fakültesi örneğien_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid0000-0002-9419-4816en_US
dc.departmentAFSÜ, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Sağlık Yönetimi Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorGül, İsa
dc.contributor.institutionauthorKundakcı, Yunus Emre
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage230en_US
dc.identifier.endpage238en_US
dc.relation.journalSağlık bilimlerinde değeren_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster