Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKısacık, Öznur Gürlek
dc.contributor.authorRüzgar, Esra
dc.date.accessioned2021-05-05T15:09:50Z
dc.date.available2021-05-05T15:09:50Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12933/65
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=wf-FPgY-5qjHEzEoOgvMs0V5FkPuLs4pU99QdJZ1znSuqHJxxWrwJBUXbt2tGgWb
dc.description656432en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, doğum ve kadın hastalıkları hemşireliği dersi alan ve almayan hemşirelik öğrencilerinde gebelik öncesi doğum korkusunun ve bunu etkileyen faktörlerin incelenmesidir. Tanımlayıcı ve kesitsel tipteki bu araştırma 15.12.2019-15.02.2020 tarihleri arasında Afyonkarahisar Sağlık Bilimleri Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümünde öğrenim gören 332 hemşirelik öğrencisi ile yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak Öğrenci Bilgi Formu ve Gebelik Öncesi Doğum Korkusu Ölçeği (Kadın-Erkek) kullanılmıştır. Araştırma verileri SPSS versiyon 22.0 programı ile frekans, yüzde, ortalama, standart sapma, bağımsız örneklem t-testi ve Mann-Whitney U testi kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmada kadın öğrencilerin KGÖ-DKÖ toplam puan ortalaması 41.63±9.49, erkek öğrencilerin EGÖ-DKÖ toplam puan ortalaması ise 37.17±8.99 olarak bulunmuştur. Öğrencilerin, doğum ve kadın hastalıkları hemşireliği dersi alma durumlarına göre, Gebelik Öncesi Doğum Korkusu Ölçeği toplam puanlarının istatistiksel bakımdan anlamlı farklılık göstermediği belirlenirken (p>0.05), dersin klinik uygulamasında zorlandığını bildiren kadın cinsiyetteki öğrenciler için Gebelik Öncesi Doğum Korkusu Ölçeği toplam puan ortalamasının anlamı olarak daha yüksek olduğu saptanmıştır (p<0.05).Hem kadın hem de erkek cinsiyetteki öğrenciler için, Gebelik Öncesi Doğum Korkusu Ölçeği toplam puan ortalamalarının, öğrencilerin sosyo-demografik özelliklerine göre anlamlı farklılık göstermediği belirlenmiştir (p>0.05). Öğrencilerin, doğum ve kadın hastalıkları hemşireliği dersi alma durumlarına göre, Gebelik Öncesi Doğum Korkusu Ölçeğindeki 10 adet ifadeye ait puan ortalamalarının kadın öğrenciler için istatistiksel bakımdan anlamlı farklılık göstermediği belirlenirken (p>0.05), erkek öğrenciler için ''eşinin doğum ağrısı ve doğumla baş edememe'' durumuna odaklanan ifadelere ilişkin puan ortalamalarının, dersi alan erkek öğrencilerde anlamlı olarak daha yüksek olduğu saptandı (p<0.05). Yapılan bu araştırma sonucunda; hemşirelik öğrencilerinin orta düzeyin üzerinde doğum korkusu yaşadıkları, dersin klinik uygulamasında yaşanan olumsuz deneyimlerinin, özellikle kadın cinsiyetteki öğrenciler için doğum korkusunu tetikleyebilecek bir unsur olduğu, erkek öğrencilerde kadına yönelik şekillenen algı ve geleceğe yönelik endişelerin, doğum korkusu için bir risk faktörü olabileceği sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe object of this study is to examine the childbirth fear prior to pregnancy and the factors affecting this in nursing students who have taken or did not take obstetrics and gynecology nursing courses. This descriptive and cross-sectional study was carried out with 332 nursing students studying in Nursing Department of Faculty of Health Sciences at Afyonkarahisar Health Sciences University between 15.12.2019 and 15.02.2020. In the research, a Student Information Form and Childbirth Fear – Prior to Pregnancy Scale (Female-Male) were used as a data collection tool. The research data were analyzed using SPSS version 22.0 program, frequency, percentage, mean, standard deviation, independent sample t-test and Mann-Whitney U test. In the study, the total score average of the Childbirth Fear – Prior to Pregnancy Scale (WCF-PPS) was found to be 41.63 ± 9.49 for the female students and the total score average of the MCF-PPS was 37.17 ± 8.99 for the male students. According to the students' status of taking obstetrics and gynecology nursing courses, it was determined that the total scores of the Childbirth Fear – Prior to Pregnancy Scale did not differ statistically (p>0.05), whereas the total score average of Childbirth Fear – Prior to Pregnancy Scale was higher for female students who experienced difficulty in clinical practice of the course (p<0.05). The total score averages of the Childbirth Fear – Prior to Pregnancy Scale for both female and male students were determined not to differ significantly according to the socio-demographic characteristics of the students (p>0.05). According to the students' status of taking obstetrics and gynecology nursing courses, the score averages of the 10 expressions in the Childbirth Fear – Prior to Pregnancy Scale were determined not to show statistically significant difference for female students (p>0.05), whereas the score averages of the expressions focusing on the status of "spousal birth pain and ability not to cope with birth" for male students were found to be significantly higher in male students who took the course (p<0.05). As a result of this research, it is concluded that nursing students experience childbirth fear of at a level of above the medium level, their negative experiences in the clinical practice of the course is a factor that may trigger childbirth fear, especially for female students, and that the perception and future anxieties for women in male students may be a risk factor for childbirth fear.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyonkarahisar Sağlık Bilimleri Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHemşireliken_US
dc.subjectNursingen_US
dc.subjectDoğum korkusuen_US
dc.subjectFear of birthen_US
dc.subjectÖğrenciler-hemşireliken_US
dc.subjectStudents-nursingen_US
dc.titleKadın hastalıkları ve doğum hemşireliği dersi alan ve almayan hemşirelik öğrencilerinde gebelik öncesi doğum korkusunun incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of childbirth fear-prior to pregnancy in nursing students who have taken or did not take obstetrics and gynecology nursing coursesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAFSÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.contributor.institutionauthorRüzgar, Esra
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage91en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster