Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorErel, Suat
dc.contributor.authorTaşvuran Horata, Emel
dc.contributor.authorCavlak, Uğur
dc.contributor.authorÇınar, Murat Ali
dc.contributor.authorSoysal Tomruk, Melda
dc.contributor.authorKatırcı Kırmacı, Zekiye İpek
dc.contributor.authorYosmaoğlu, Baran
dc.contributor.authorBaşkurt, Ferdi
dc.contributor.authorAyhan, Çiğdem
dc.contributor.authorRazak Özdinçler, Arzu
dc.contributor.authorYeldan, İpek
dc.contributor.authorSubaşı, Feryal
dc.contributor.authorAlgun, Z. Candan
dc.date.accessioned2021-05-05T22:14:13Z
dc.date.available2021-05-05T22:14:13Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2651-4451
dc.identifier.issn2651-446X
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.21653/tjpr.665205
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12933/377
dc.descriptionCINAR, MURAT ALI/0000-0003-2122-3759; Subasi, Feryal/0000-0003-0723-0186en_US
dc.descriptionWOS:000610078800009en_US
dc.description.abstractAmaç: Mesleki farkındalık, o mesleğin yeterlilikleri, meslekle ilgili yasa ve yönetmelikler, görev ve sorumluluklarla ilgili önbilgi sahibi olmayı gerektirir. Bireysel istek her zaman insanların mesleğini tam olarak belirleyememektedir. Literatürde, ülkemizdeki fizyoterapi ve rehabilitasyon okullarındaki son sınıf öğrencilerinin mesleki farkındalık düzeyi kapsamlı bir şekilde değerlendirilmemiştir. Çalışmanın amacı, bu okullardaki son sınıf öğrencilerinin mesleki farkındalık düzeylerini değerlendirmek ve bölümü istekleri doğrultusunda tercih eden öğrencilerle, bölümü istemeden tercih eden öğrencilerin mesleki farkındalık düzeylerini karşılaştırmaktı. Yöntem: Bu çalışma için, Türkiye’deki 10 üniversite örneklem olarak seçildi. Katılımcılara mesleki farkındalıkla ilgili 10 sorudan oluşan bir anket uygulandı. Tanımlayıcı istatistikler hesaplandı. Öğrencilerin mesleki farkındalık düzeylerinin karşılaştırılmasında Ki-kare testi kullanıldı. Sonuçlar: Çalışmamıza 850 fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümü son sınıf öğrencisi katıldı. Soruların % 71,19’una doğru cevap verildi. Katılımcıların % 77,29’unun bölümü isteyerek tercih ettiği belirlendi. Bölümü isteyerek tercih edenler ile istemediği halde tercih edenler arasında mesleki farkındalık açısından fark bulunmadı (p>0,05). Tartışma: Bu çalışmada son sınıf fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümü öğrencilerinin çoğunda mesleki farkındalığın iyi düzeyde olduğu görüldü. Ancak bazı okullardaki mesleki farkındalık düzeyi orta seviyedeydi. Bu okullarda mesleki farkındalık düzeylerinin artırılması için seminerler ve söyleşiler gibi faaliyetlerin yapılmasının faydalı olacağını düşünüyoruz.en_US
dc.description.abstractPurpose: Professional awareness requires knowledge of the competencies of the profession, occupational laws and regulations, duties and responsibilities. Individual demand cannot always determine the profession of people. In the literature, level of professional awareness of senior students in physiotherapy and rehabilitation schools in Turkey has not been extensively assessed. The aim of the study was to evaluate level of professional awareness of senior grade students, and to compare professional awareness between the students who prefer the department on their willingness and the students who prefer the department unwillingly. Methods: For this study, 10 universities were selected to be as samples in Turkey. A 10-item survey was applied to the participants about professional awareness. The descriptive statistics were given. Chi-Square test was used to compare the students' professional awareness levels. Results: The 850 senior students from physiotherapy and rehabilitation participated in the study. The 71.19% of the questions were answered correctly. It was detected that 77.29% of the participants preferred due to their wish. There was no difference in terms of professional awareness among those who preferred the department whether based on their wish and not (p>0.05). Conclusion: In this study, it was seen that most of the last year physiotherapy and rehabilitation students had good professional awareness. However, level of professional awareness in some schools was moderate. We thought that it would be beneficial to accomplish activities such as seminars and interviews for increasing the levels of professional awareness in these schools.
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTurkey Assoc Physiotherapistsen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectPhysiotherapyen_US
dc.subjectProfessionalen_US
dc.subjectStudentsen_US
dc.titleTÜRKİYE’DE LİSANS EĞİTİMİ VEREN FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON OKULLARINDAKİ SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MESLEKİ FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİen_US
dc.title.alternativeAN ASSESSMENT OF PROFESSIONAL AWARENESS OF SENIOR UNDERGRADUATE STUDENTS IN PHYSIOTHERAPY AND REHABILITATION SCHOOLS IN TURKEY
dc.typearticleen_US
dc.departmentAFSÜ, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorTaşvuran Horata, Emel
dc.identifier.doi10.21653/tjpr.665205
dc.identifier.volume30en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage199en_US
dc.identifier.endpage205en_US
dc.relation.journalTurkish Journal Of Physiotherapy Rehabilitation-Turk Fizyoterapi Ve Rehabilitasyon Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster