Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzalp, Hatice Kübra
dc.contributor.authorAkbulut, Ömer Faruk
dc.date.accessioned2022-10-31T07:17:41Z
dc.date.available2022-10-31T07:17:41Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationÖzalp, H. K., & Akbulut, Ö. F. Does Gender, Getting an Art Education, and Mental Health Explain The Appearance-Related Social Media Consciousness?. Turkish Psychological Counseling and Guidance Journal, 12(66), 431-441.en_US
dc.identifier.issn1302-1370
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17066/tpdrd.1174974
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12933/1441
dc.description.abstractThis study aims to examine the appearance-related social media consciousness levels of university students in terms of gender, get art education, and psychological symptoms (depression, anxiety, stress) variables. This research was carried out with the correlational model, which is one of the quantitative research methods. The study group of the research consists of 295 university students, 229 female, and 66 male, studying at different higher education institutions in Turkey. The Appearance-Related Social Media Consciousness Scale, Depression Anxiety Stress Scale-21, and Personal Information Form were used in the research. Pearson Product-Moment Correlation Analysis and Hierarchical Regression Analysis methods were used in the analysis of the data. In the research, it was seen that gender (female), get art education (yes), and psychological symptoms (depression, anxiety, stress) had a significant explanatory value of 14.9% on the appearance-related social media consciousness. The findings obtained from the research were discussed within the framework of the literature and suggestions were made.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin görünümle ilişkili sosyal medya bilinç düzeylerinin cinsiyet, sanat eğitimi alma ve psikolojik belirtiler (depresyon, kaygı, stres) değişkenleri açısından incelemektir. Bu araştırma, nicel araştırma yöntemlerinden biri olan ilişkisel model ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Türkiye'de farklı yükseköğretim kurumlarında öğrenim gören 229'u kadın, 66'sı erkek olmak üzere 295 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada, “Görünümle İlişkili Sosyal Medya Bilinç Ölçeği”, “Depresyon, Anksiyete, Stres Ölçeği-21” ve “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Verilerin analizinde Pearson Moment Korelasyon Analizi ve Hiyerarşik Regresyon Analizi yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmada cinsiyet (kadın), sanat eğitimi alma (evet) ve psikolojik belirtilerin (depresyon, kaygı, stres) görünümle ilişkili sosyal medya bilinç düzeylerindeki toplam puanın %14,9’unu anlamlı bir şekilde açıkladığı görülmüştür. Araştırmadan elde edilen bulgular alan yazın çerçevesinde tartışılmış ve çeşitli önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherTürk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneğien_US
dc.relation.isversionof10.17066/tpdrd.1174974en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMental Healthen_US
dc.subjectGenderen_US
dc.subjectArt Educationen_US
dc.subjectGörünümle İlişkili Sosyal Medya Bilincien_US
dc.subjectCinsiyeten_US
dc.subjectSanat Eğitimien_US
dc.subjectRuh Sağlığıen_US
dc.subjectAppearance-Related Social Media Consciousnessen_US
dc.titleDoes Gender, Getting an Art Education, and Mental Health Explain The Appearance-Related Social Media Consciousness?en_US
dc.title.alternativeCinsiyet, Sanat Eğitimi Alma ve Ruh Sağlığı Görünümle İlişkili Sosyal Medya Bilincini Açıklar Mı?en_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid0000-0001-5152-8102en_US
dc.departmentAFSÜen_US
dc.contributor.institutionauthorAkbulut, Ömer Faruk
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue66en_US
dc.identifier.startpage431en_US
dc.identifier.endpage441en_US
dc.relation.journalTürk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster